سیستم گرمایش از کف ممنوع!

Rate this post

سیستم گرمایش از کف ممنوع!

سیستم گرمایش از کف موجب بار دار شدن پرزهای فرش و یا موکت شده و موجب معلق ماندن آنها در هوا می شود به این صورت از طریق تنفس وارد مجاری تنقسی شده و به سرطان می انجامد .

این خبر که در نامه ایی از سوی یکی از روسای استانی سازمان مسکن و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی استان مذکور می باشد ، حاکی از این است که مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با ابلاغ دستور العملی به تمامی سازمان های مسکن و شهرسازی در سراسر کشور استفاده از سیستم گرمایش از کف را غیر مجاز اعلام کرده است .

نمونه بارز آن که در گزارشات پیش از این ذکر شد استفاده از رسانه جمعی برای تبلیغ سیستم گرمایش از کف است و این در حالی که این سیستم و استفاده از آن در کف ساختمان ها مدت ها بیش از جانب سازمان بهداشت اروپا ممنوع شده است .

به عبارتی دیگر این سازمان به دو دلیل عمده این سیستم را غیر مجاز اعلام کرد :

۱- سیستم گرمایش از کف موجب بار دار شدن پرزهای فرش و یا موکت شده و موجب معلق ماندن آنها در هوا می شود به این صورت از طریق تنفس وارد مجاری تنقسی شده و به سرطان می انجامد .

۲- استفاده از سیستم مذکور به دلیل تماس مستقیم گرما با دست و یا پا و ورود مستقیم آن به بدن عوارضی چون واریس و پوکی استخوان به همراه دارد.

حال در ایران نیز مرکز تخقیقات ساختمان و مسکن این معایب را تشخیص داده و استفاده از محصول فوق را در سراسر کشور ممنوع ساخته است .

1653 بازدید