سیستم گرمایش قرنیزی

امتیاز 4.00 ( 2 رای )
۴/۵ - (۲ امتیاز)

سیستم گرمایش قرنیزی

سیستم گرمایش قرنیزی
سیستم گرمایش قرنیزی

همانگونه که از اسمش پیداست این سیستم قرنیزی است که همانند رادیاتورهای معمولی توانایی انتقال حرارت و گرمایش را دارد.این سیستم آلیاژ اکسترودی با تکنولوژی مدرن پلیمری است که زیبایی قرنیزها و سادگی رادیاتورها را در یک سیستم فراهم آورده و اجازه می دهد گرما مثل رادیاتورهای دیواری سریع و مثل سیستم گرمایش از کف یکنواخت و از ارتفاع پایین در اتاق پخش شود.
همچنین با حذف رادیاتورهای دیواری امکان ایجاد تنوع بیشتر در چیدمان وسایل ، نصب آسانتر پرده ها و استفاده از بخش های مختلف اتاق به نحو مطلوب فراهم می گردد.
استفاده از این سیستم به دلیل بازدهی بالا و نیز امکان استفاده از آب با دمای کم موجب کاهش مصرف انرژی به میزان حداقل ۲۵ % می گردد.
سطح تبادل حرارتی گسترش یافته در این رادیاتورها امکان استفاده از انرژی های تجدید پذیر نظیر آبگرمکن های خورشیدی یا پمپ های حرارتی را حتی در زمستان های خیلی سرد فراهم می آورد.
در این سیستم یک پوسته از جنس آلیاژ آلومینیومی خاص با فرم و شکلی همانند قرنیزی زیبا و با تنوع رنگی بسیار گسترده،جایگزین قرنیزهای مرسوم می‌شود و بدین سبب فضای پشت این پوسته امکان جاسازی رادیاتورهای طولی را فراهم می‌سازد و نهایتا قرنیز تبدیل به سیستم گرمایشی می‌ شود.
رادیاتور قرنیزی محصولی جدید در صنعت تاسیسات میباشد که توانسته است با توجه به قابلیتها، شکل،راندمان بالا و صرفه جویی در مصرف انرژی به سرعت نظر دست اندرکاران صنعت ساختمان و همچنین مصرف کنندگان را به خود جلب نماید.
هر یک از سیستمهای گرمایشی متداول از قبیل رادیاتور، گرمایش از کف، فن کوئل، داکت اسپیلت و غیره دارای مزایا و معایبی میباشند، اما سیستم گرمایشی رادیاتور قرنیزی توانسته است بسیاری از مزایای هر یک از این سیستمها را در خود گردآورده و معایب آنها را نیز برطرف نماید.

سیستم گرمایش قرنیزی
سیستم گرمایش قرنیزی

برخی از مزایای این سیستم عبارتند از:
-یکنواختی دما:با توجه به اینکه سیستم گرمایش قرنیزی بصورت یک نوار حرارتی در محیط پیرامونی هر اتاق عمل مینماید سبب میشود که یکنواختی دما در تمام نقاط صورت پذیرد و گرمایشی مطبوع بوجود آید.
-صرفه جویی در مصرف انرژی:سطح انتقال حرارات در این سیستمبیشتر از رادیاتورهای معمولی میباشد و به همین سبب به دمای آب ورودی کمتری برای گرم کردن ساختمان نیاز است که موجب۳۰٪کاهش مصرف انرژی خواهد شد.
-سرعت انتقال حرارت:در سیستم گرمایش قرنیزی با توجه به نوار حرارتی ایجاد شده هوای هر قسمت از اتاق توسط نزدیکترین رادیاتور قرنیزی گرم میشود و همچنین انتقال حرارت بصورت مستقیم و از پایینترین سطح صورت میگیرد.این دو عامل سبب میشود که سرعت انتقال حرارت در این سیستم بسیار بالا باشد.این در حالیست که در سیستم گرمایش از کف بدلیل مدفون بودن لوله ها ابتدا می بایست لایه های کفسازی گرم شود،موجب کند شدن سیستم میگردد.همچنین در رادیاتورهای معمولی بدلیل اینکه رادیاتور در یک نقطه متمرکز میباشد و هوای تمام محیط می بایست توسط جریان همرفتی گرم شود، نه تنها دمای یکنواخت بین نقاط مختلف بوجود نخواهد آمد؛بلکه برای گرم کردن نیاز به زمان بیشتری نسبت به رادیاتور قرنیزی دارد.
-عدم اشغال فضا و همخوانی با دکوراسیون داخلی:ابعاد رادیاتور قرنیزی به شکلی است که تقریبا برابر قرنیزهای امروزی میباشد بنابراین هیچگونه فضای اضافه ایی را از محیط اشغال نمیکند

3156 بازدید