نکات اساسی بمنظور نصب ایزوگام

Rate this post

?سطح باید خشک و یا رطوبت آن بسیار کم باشد.
?پوشش های سست و قدیمی می بایست تخریب و هموار شوند.
?سطح باید عاری از هرگونه مواد نظیر روغن گرد و غبار زنگ و شود.
?دمای محیط و سطح حداقل ۵+ وحداکثر ۴۰+ درجه سانتیگراد.
?ترک و شکافهای عمیق ابتدا توسط ابزار مناسب با این محصول پر میشوند.
?حتما در موقع نصب از پر شدن زاویه های ۹۰ درجه بر روی پشت بام اطمینان کامل به عمل آورید .
?در بامهای لب دار حتما تا آخرین نقطه ماکزیمم سطح بام را عایق نمائید.
?از زدن ضربه بر روی عایق با شی نوک تیز و محکم خودداری فرمائید.
?قبل از نصب حتما از مسطح بودن زیرسازی اطمینان بعمل آورید که عایق نقش پل را اجرا نکند تا با گذاشتن پا بر روی آن پاره گی ایجاد نشود.
?بر روی ستونهای سرباز در روی بام حتما درپوش نصب کنید که از داخل ستون آب وارد ساختمان نگردد.
?در سرویس های بهداشتی حتما عایق درجه یک مصرف نموده زیرا در صورت نقص عایق باعث از بین رفتن سرامیک می شود.
?بعد از اتمام نصب سطح بام را شست و شو دهید تا از نقص احتمالی آن جلوگیری گردد.
?نکات فنی اجرایی ایزوگام که یک سازنده موفق ساختمان باید بداند
?زمان اجرای ایزوگام، بعد از پوکه ریزی یا اجرای فوم بتن است در این هنگام باید روی سطوحی که لازم است ایزوگام شود را با ملات ماسه و سیمان شیب بندی کرد. البته این شیب بندی خاصیت دیگری هم دارد و آن این است که اگر در ساختمان شما برای کف سازی از فوم بتن استفاده شده است، موجب می شود که ایزوگام به آن نچسبد.


?هرجا که قرار است ایزوگام شود، باید روی آن از قبل با ملات ماسه سیمان یک سطح صاف فاقد قسمتهای تیز و برنده ایجاد شود، این موضوع که به دلیل کمتر کردن آسیب پذیری ایزوگام است، باید حتی روی دیوارها هم رعایت شود.
?در هنگام زیرسازی ایزوگام با ملات ماسه و سیمان به پیمانکار بگویید گوشه های کار نباید گونیا باشد، از او بخواهید که با ملات، تمام گوشه ها را به صورت هلالی پر کند. این کار نیز یکی از مسائلی است که آسیب پذیری ایزوگام را کم می نماید. البته توجه داشته باشید که این حالت هلالی باید آنقدر کوچک باشد که در هنگام کاشی که حدودا ۵ سانتی متر از دیوار جلو می آید با آن برخورد نداشته باشید.
?نکته دیگری که باید در خصوص زیرسازی ایزوگام به آن توجه کنید، این است که اگر ساختمان شما دارای بالکن است، اجرای نما را یا بعد از ایزوگام انجام دهید و یا قبل از زیرسازی ایزوگام چرا که اگر زیرسازی ایزوگام انجام شود و بعد بخواهید نما را کار کنید ملاتی که برای نما استفاده می-شود، کف بالکن می ریزد و شیب¬بندی انجام شده را به هم می زند.
?بعد از اجرای ملات ماسه سیمان برای بالا بردن چسبندگی ایزوگام و ایجاد درگیری بیشتر، لازم است که حتما زیر ایزوگام، قیر ریخته شود.
?پس از اتمام اجرای ایزوگام حتما روی آن را با ملات ماسه سیمان نرم (فاقد دانه های درشت) بپوشانید تا محفوظ بماند.
?توجه داشته باشید که در سرویسهای بهداشتی در هنگام اجرای ایزوگام، سمت در سرویس را آجر گذاشته و ایزوگام را کمی به سمت بالا بیاورید. در بعضی جاها ایزوگام را روی دور تا دور دیوار سرویسها اجرا میکنند و به جلوی در که میرسند آن را کف سرویس تمام میکنند. این کار به دور از احتیاط است.
?بریدن لوله های کفشور سرویسها و بالکن و همچنین لوله های سیفون توالتها معمولا توسط پیمانکار ایزوگام انجام میشود. آنها معمولا با شعله آتش، کمچه ای که در دست دارند را داغ میکنند و با همان کمچه داغ، لوله ها را میبرند. سعی کنید از این اشتباه متداول جلوگیری کنید. به پیمانکارتان بگویید که برش لوله هارا با فرز انجام دهد تا لوله ها در اثر حرارت آسیب نبینند.

?ایزوگام را حتما پس از اجرا تست کنید، تا بعد از کفسازی دچار دردسر دوباره کاری نشوید.

روش تست به این ترتیب است که به پیمانکار بگویید بعد از اتمام کار و بردن ایزوگام به داخل لوله ها یک تکه ایزوگام روی لوله بگذارد تا آب خارج نشود و بعد از سرد شدن ایزوگام روی آن آب بریزید و بگذارید تا شش ساعت بماند بعد از شش ساعت از طبقه پایین بازدید کنید که ببینید آب داده یا نه. البته تست ایزوگام را میتوانید بعد از کشیدن ملات محافظ انجام دهید اما در آن صورت باید آب به مدت ۲۴ ساعت روی آن بماند.

2458 بازدید