دستورالعمل اجرایی قانون پیش فروش و شناسنامه فنی ساختمان

Rate this post

این دستورالعمل دراجرای ماده ۲۲قانون پیش فروش ساختمان مصوب ۱۳۸۹و بند«د» ماده(۱) آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۳۹۳برای صدور شناسنامه فنی ساختمان تدوین و ابلاغ می‌گردد.
ماده۱-شکل و محتوا شناسنامه فنی ساختمان بشرح پیوست این دستورالعمل می باشد.
ماده ۲- شهرداری هرشهروسایرمراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را برای هر واحد به طور جداگانه صادر می کند و برای آن ها علاوه بر شماره ثبت دبیرخانه و تاریخ صدور، شماره مسلسل اختصاص می دهد.
ماده۳- شهرداری و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، شناسنامه فنی ساختمان را هنگام صدور پروانه ساختمان صادر می کند و نسخه دوم آن را نهگداری می نماید.


ماده۴- شهرداری ها وسایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان، تمام وظایف والزاماتی را که براساس شناسنامه  فنی ساختمان بر عهده متقاضی می باشد، به متقاضی اعلام و امضا وی را مبنی براطلاع از آن اخذ می کند.
ماده۵- مهندسان طراح معمار وعمران مکلفند در زمان طراحی حسب مورد اطلاعات مربوط به جداول شناسنامه فنی ساختمان را در نقشه های مربوط درج کنند. واحد ها پارکینگ ها و انباری ها باید به طور یکسان در کلیه نقشه ها شماره گذاری شود.
ماده۶- مهندسان ناظر هماهنگ کننده مکلفند اطلاعات مندرج در شناسنامه فنی ساختمان را با پروانه ساختمان و نقشه های مصوبه ضمیمه آن تطبیق داده و آن را مهر و امضا نمایند.
ماده۷- شهرداری ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان موظفند در صورت در خواست متقاضی اعم ازپیش فروشنده وپیش خریدار تصویر مصدق پروانه ساختمان و نقشه های مصوب را به متقاضی شناسنامه فنی ساختمان تحویل دهد.
ماده۸- صدور تاییدیه های مندرج در قانون پیش فروش ساختمان از جمله تایید شناسنامه فنی ساختمان جز وظایف نظارتی مهندسان ناظر بوده و مهندسان ناظر و شهرداری ها و سایر مراجع قانونی صدور پروانه ساختمان مجاز به اخذ هیچ گونه مبلغی تحت هرعنوان بابت هزینه صدور این تاییدیه ها و صدور شناسنامه فنی ساختمان نمی باشند.

720 بازدید